mandag 1. mars 2010

Vinterferieslutt.


Starten på ny arbeidsuke gikk ikke akkurat knirkefritt, da jeg presterte å stille klokka en time for sent!  Det har nok vært for mye kos i kulda den siste uka. Men vi reddet dagen i land allikevel. Noen ganger må man være litt ekstra fleksibel i jobben. I dag traff referansene mine bedre og vi har brukt dagen til å undersøke rimfølge og bruk av virkemidler i tekster av Tre små kinesere, Dum Dum Boys og Kolbein Falkeid (eller Vamp). Neste post på programmet er å prøve oss på rimfølge selv i konfirmasjonssanger.

For min egen del står spørsmål til kunnskapsprøven for tur, og ikke minst ny jobb på et ressurssenter. Der blir det Praktisk Norsk for innvandrere som står for tur. Jeg tror det kan bli spennende selv om jeg verken kommer innom Ibsen eller Falkeid med det første der. Det blir en helt andre utfordringer og en mulighet til å se både norskfaget, skolesystemet og nordmenn fra et annet perspektiv.

1 kommentar:

  1. Det er trist at elevene ikke lenger kan Ibsens buskevekster :)og andre regler. Også blant mine elever kan det virke som om det står dårlig til med denne lærdommen. Jeg kan ikke se at bablespråket i Drømmehagen eller Pokèmon kan ha noen postitiv innvirkning.
    Lykke til med ny jobb! Det blir en spennende utfordring.

    SvarSlett