søndag 28. mars 2010

Uka før påske...

...gikk veldig fort. Skrekken er at tiden fram til sommeren skal gå like fort. Jeg merker at jeg ikke er klar for å sende 2.klassingene mine til eksamen ennå. Jeg holdt til og med en moralpreken for dem om å ta det med ro i russetiden. "Russetiden blir bare nedtur uansett", sa jeg, "sånn er det med alle dager man har store forventninger til. Det blir en stor nyttårsaftenskuffelse", sa jeg, "Ingen har vel noengang fått oppfylt forventingene til nyttårsaften!" Jeg rakk akkurat å bli bekymret for om jeg var blitt gammel og kjedelig (noen det nok er overhengende fare for) og at jeg hadde tatt glansen av russetiden, før de reiste seg å skålte (i vann) for femte gang den timen sånn at de kunne få sin første russeknute.
Resten av uke har gått med til sprengretting av noveller og eventyr, til å lage gode repetisjonsopplegg for 2.klasse og å ta igjen timer fra forrige ukes fravær med de minoritetsspråklige. Jeg synes ikke jeg har hatt noen spesielt vellykede eller mislykkede opplegg, men jeg tror derimot dette har vært en museskrittuke - på vei mot nye høyder etter påsken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar