torsdag 6. januar 2011

Nødrop fra en utslitt kontorstol!

Det blir mye sitting for tida. Det har ikke sammenheng med at jeg ikke klarer å holde nyttårsforsetter om mer fysisk aktivitet og slikt. Det har utelukkende sammenheng med 14.januar.
Du store allmektige. Heldagsprøver både før og etter jul og terminoppgjør midt i januar tar på setemuskelaturen. Med 114 heldagsprøver fordelt på fire grupper, har jeg nok å bruke blekket til. I tillegg har jeg, i den gode tilbakemelding og den nye vurderingsnormalens ånd, hatt små repetisjonsprøver i noen av klassene etter jul..
En ting jeg har lært meg på min vei gjennom bunkene er at elevene gir mye av seg selv, de knytter mye identitet til tekstene sine, de øser av fantasi og de prøver, som regel sitt beste. Jeg finner at jeg kjenner dem litt bedre etter en slik runde. - Og det er et hygglige bekjentskap å stifte.

1 kommentar:

  1. Gjennom tekstene til elevene får læreren i norsk et spesielt godt innsyn i elevenes verden, mener jeg.

    SvarSlett