torsdag 20. januar 2011

Fou: Aksjonering i klasserommet - take off!

Det er mulig det er litt overdrevet å sammenligne fou-prosjektet vårt med en rakettoppskytning. Det kan kanskje oppfattes som utilslørt skryt, og det er det delvis ment som. Ikke av meg selv, men av klassen jeg utsetter for dette, litt nervøst gjennomførte, eksperimentet. De sitter der som spørsmålstegn og lytter velvillig mens jeg forklarer hva kriterier og sjekkliste er. De lytter og tenker og klør seg i hodet. De undrer seg over spørreskjemaer de skal fylle ut og stiller de spørsmålene jeg trodde jeg hadde besvart.MEN: De klager ikke, de er med, de er fleksible og de prøver å forstå hva dette eksperimentet de er labdyr for betyr. De skyter fra bakken, tar sats og svever av sted - og stoler på meg.
Nå har vi gått gjennom læreplanmål, laget kriterier, delt opp klassen i grupper, lagt ut fremdriftsplan i Fronter, svart på spørreskjema og skal i gang med det virkelige arbeidet. Før samling i uke 6 skal vi ha noen resultater klare.
Huhei hvor det går.

1 kommentar: